czwartek, 14 lutego 2013

Aby być poza konkurencją.


      Już od początku roku Volvo utrzymuje się na pierwszych miejscach w segmencie premium. Według danych rejestracyjnych, to właśnie wyższa klasa przoduje w posiadaniu aut na rynku w Polsce i nawet w Europie. Zdecydowanie miażdży konkurencję, przynajmniej na chwilę.Z optymizmem producenci wchodzą w trzeci miesiąc tego roku, ale wciąż mają się na baczności i pamiętają o ogarniętym kryzysie i spadkiem zainteresowania nowymi modelami. Od stycznia liczba rejestracji nowych modeli Volvo przekroczyła już poziom 3 000 egzemplarzy, co jest wynikiem o ponad 13% lepszym niż w analogicznym okresie rok wcześniej. Na kolejnych miejscach listy plasują się najgroźniejsi konkurenci z Niemiec, a więc kolejno Mercedes, BMW i Audi. Szansę swoją mają także części volvo robiące coraz większa furorę na rynku zachodnim.W najbliższych miesiącach, producent przewiduje wzrost sprzedaży o co najmniej połowę. Według tych optymistycznych prognoz, wzrośnie zapotrzebowanie na nowe modele i zainteresowanie samochodami nieużywanymi w salonach sprzedaży. Nie można przewidzieć co będzie, ale statystyki są dobre, póki co i napiewają optymizmem nawet tych, którzy już przestali wierzyć we wzrost sprzedaży. Lekki spadek zanotowano za to na rynku aut wtórnych, okazuje się, że spada liczba osób zainteresowanych zakupem aut używanych. Nie wiadomo co jest przyczyną, szacuje się, że po prostu ludzie zaczynają oszczędzać i przenoszą się na komunikację miejską. Części volvo spadły nieco, ale teraz znowu zaczynają wskakiwać na listy numer jeden w rankingu dodatków i części dodatkowych.Producenci mają nadzieję, że wzrost sprzedaży w klasie premium utrzyma się przez co najmniej dwa kwartały, a mało tego liczą na przerzut zainteresowania na inne klasy i dodatki. Wprowadzając ty samym wiele promocji, obniżek i zachęcających ofert dla każdego klienta. Wzrost zainteresowania autami nowymi zanotowano także w firmach, które na zakupie aut niewątpliwie nie oszczędzają i inwestują w to co lepsze i sprawniejsze.To, jak długo utrzyma się wzrost sprzedaży, nie jest rzeczą jasną i oczywistą. Nikt tego nie przewidzi, ale idąc na fali, producenci postanowili wykorzystać taki obieg sprawy i inwestują w modernizację i przebudowę pozostałych modeli. Mając nadzieję, że nowy produkt na rynku zadowoli i przyciągnie nowego klienta. Tak samo ma się stan techniczny pojazdów. Modernizując części volvo, producenci mają plany na podbicie rynku w tej dziedzinie. Wybijając tym samym przysłowiową konkurencję, podbije rynek na całym świecie. Plany dalekosiężne, ale nie niemożliwe do zrealizowania. A zatem do dzieła i z wielkim galopem podążajmy w przyszłość.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz