wtorek, 4 września 2012

Trochę teorii i odrobinę wiedzy na temat marki Volvo

        Jak głosi staropolskie przysłowie – nauka to potęgi klucz i chcąc się tą zasadą kierować zasięgnąłem trochę wiedzy na temat marki Volvo, powstania firmy, produkcji i zasady tworzenia „niezniszczalnych” samochodów.
Wiadomo mi było, że marka ta, jest twórczością szwedzką i stworzona została na potrzeby tegoż właśnie państwa. Koncepcję i produkcję stworzyło dwóch przedsiębiorców Gustaw Larson i Assar Gabrielsson. Od samego początku koncepcją było wprowadzenie nowej marki na rynek szwedzki, zatem zaistniała potrzeba dostosowania samochodu do panującego tam klimatu skandynawskiego, a w głównej mierze brano pod uwagę stan
i przystosowanie do szwedzkich dróg. Postawiono także na najwyższą jakość produktu, bezpieczeństwo, wygodę, ale przede wszystkim wytrwałość i niezawodność marki Volvo, stworzonej z własnej konstrukcji i innowacyjnego pomysłu.
I tak oto pierwszy model wyprodukowano w 1927 roku, a na rynek wypuszczono wówczas 207 samochodów. Wynik dosyć imponujący. Co ciekawe, marka wyprodukowała czterodrzwiową limuzynę, którą z czasem rozbudowano i tworzono różne wersje, a w tejże produkcji po raz pierwszy zastosowano najnowocześniejszy system bezpieczeństwa w postaci pasów bezpieczeństwa.
Postęp cywilizacyjny i rozwój techniczny, a także rosnące potrzeby coraz to bardziej wymagających klientów, skłoniły twórców marki Volvo do poszerzenia swojej oferty produkcyjnej. Oprócz produkcji samochodów osobowych, rozpoczęto wprowadzać na rynek także większe pojazdy – autobusy i pojazdy dostawcze. Poza produkcją samochodów, twórcy postanowili sprawdzić jak działa rynek sprzętowy i rozpoczęli produkcję wszelkiego rodzaju części volvo używanych do dziś nie tylko w markowych pojazdach, ale także wykorzystywanych jako środki zastępcze.
Z czasem trwania i rozszerzającej się na rynek europejski, a potem światowy, produkcja uderzyła w szeroko rozumiany marketing. Rozpoczęto kampanie reklamowe, produkcję banerów i spotów promocyjnych, które miały jeszcze bardziej przybliżyć klientowi markę i zachęcić go do zakupu nie tylko aut, ale także i wszelkich części do volvo. Kampania marketingowa szybko odniosła duży sukces, a producent z powodzeniem na stałe zakorzenił się w rynku produkcyjnym na całym świecie. Marka bardzo szybko kojarzona była
z wysokim poziomem produkcji, niezawodnością i bezpieczeństwem, a co najważniejsze komfortem i stabilnością jazdy. Popularność zyskały także strony techniczne, coraz bardziej rozszerzał się rynek wtórny, na którym handlowano wszelkimi używanymi częściami. Szybko klienci zaczęli dostrzegać perfekcję w produkcji i niezawodność w użyciu, przez co części volvo stały się produktem pożądanym i eksportowanym na całą Europę i jeszcze dalej.
      Można zatem z pewnością stwierdzić, że owa marka osiągnęła sukces, nie tylko produkcyjny, ale i sprzedażowy na rynku całego świata. Marka stała się rozpoznawalna, ceniona i polecana. A ja wzbogaciłem się o kolejną przydatną wiedzę.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz