Zima zbliża się wielkimi krokami, a wraz z nią zmiany
i przebudowy w międzynarodowych koncernach motorowych i
samochodowych. I te zmiany to nie tylko wymiana opon na zimowe, czy
zmiana płynów do spryskiwacza na niezamarzające. Okazuje się, że
aby dobrze przygotować się do zimy, należy przeprowadzić porządne
inwentaryzacje w salonach i dostosować nowe auta do zimowych
warunków na drodze. Takie zabiegi właśnie rozpoczęła marka
Volvo, aby nie zostać
zaskoczonym przez nawałnice śniegu i zwiększyć bezpieczeństwo
zimowe swoich pasażerów.Pod młotek poszedł model C30, którego specjaliści poddali
specjalistycznej kontroli i całkowicie wykańczających testach
bezpieczeństwa. Jakie możliwości techniczne posiada model z
napędem elektrycznym i to czy nadaje się na zimowe warunki,
sprawdzali technicy w najbardziej surowych warunkach w Laponii.
Wydawać by się mogło, że taka zima, nie dosięgnie Europy, a
zatem wyniki powinny być satysfakcjonujące i bardzo rzetelne. Przy
temperaturze – 25C, testowano
wszystkie elementy auta, ale główny nacisk kładziono na
akumulatory, baterie, system ogrzewania i system hamulcowy.Model C30 wyposażony w trzy systemy chłodzenia i ogrzewania,
musi być dokładnie sprawdzony i przetestowany, z racji zbliżających
się warunków atmosferycznych, aby nie zdarzyła się sytuacja gdy
zawiedzie kierowcę. Dzięki zainwestowaniu w najnowocześniejsze
technologie i zainstalowanie w obiegu nowych części volvo, system ma działać sprawnie i bez zarzutów.
Pierwszy system wykorzystuje układ grzewczy pracujący na bioetanolu
i odpowiada za zapewnienie dobrej temperatury wewnątrz kabiny
pasażera, drugi zaś odpowiedzialny jest za chłodzenie lub
ogrzewanie akumulatora, natomiast trzeci system to chłodzenie
silnika i elektroniki układu napędowego poprzez wykorzystanie wody.
Jak widać systemy całkowicie zelektronizowane i ze sobą
współgrające nie mogą nigdy zawieść. Stąd taka uwaga przy jego
testach. Jak się okazuje system wymiennych części do volvo to najlepszy i najodpowiedniejszy układ
systemowy jaki można było w modelu zainstalować.W ekstremalnie zimowych warunkach badano także, poza
elektroniką, system hamulcowy, który celująco zdał egzamin.
Niezawodny system antypoślizgowy okazał się strzałem w
dziesiątkę, zwłaszcza przy zawracaniu i wchodzeniu w zakręty przy
prędkości ponad 60km/h. Poza tym, bieżniki opon i same opony
zimowe, to najlepszy produkt w historii produkcji marki Volvo.
Doskonale trzymają przyczepność do podłoża, redukują poślizgi
i sterują przyczepnością bieżnika na śliskim podłożu.Jak się okazuje, innowacyjne technologie są najodpowiedniejszym
narzędziem do walki z zimowa aurą. Wykorzystanie systemów
bezpieczeństwa na podłożu śliskim, wycieraczki zbierające duże
pokłady opadającego śniegu i przede wszystkim wersja limitowana i
okresowo na czas zimy wyprodukowane części volvo z pewnością pozwolą na przetrwanie warunków
zimowych. Nawet gdy będą one srogie i długotrwałe.Ponad to szwedzki producent gwarantuje, że w zimowych warunkach
system elektryczny w modelu C30 jest w stanie przejechać podobny
dystans, co w warunkach normalnych – czyli około 80 km.A dla tych którzy modelu C30 na okres zimowy nie posiadają, z
pewnością ułatwieniem i dobrą wiadomością będzie fakt, iż
korporacja postanowiła stworzyć specjalistyczne części volvo, mające na celu całkowite wyeliminowanie
niebezpieczeństw zimowych nawierzchni.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz