Jaka jest metoda na sprawny, wciąż młody i piękny
samochód? Nie ma jednej receptury, bo każde auto jest inne, inaczej
o nie dba kierowca, jeździ po różnych drogach. A jednak ktoś
znalazł idealną recepturę na wiecznie młode i żywe auto. Staffan
Borglund, pewien dziennikarz szwedzkiego magazynu motoryzacyjnego tak
opisał receptę na długowieczność samochodu: ”Trochę oleju,
trochę wody, młotek do unieszkodliwienia rdzy i sporo benzyny –
to wszystko czego potrzebujesz, by Twoje Volvo
240 było nieśmiertelne”.Z racji dziwnych i różnych tras skandynawskich, dziwnych
przeszkód i urozmaiconych kłód, szwedzki koncern przeprowadza
równie dziwne i różne testy z różnie dziwnymi przeszkodami. I
tak na przykład „test łosia”, który często występuje na
skandynawskich trasach, zdać musi każdy model wyjeżdżający z
fabryki. Łoś , którego trzeba błyskawicznie ominąć wykonując
manewr skrętu właściwie z prędkością światła – to niebywale
trudny i wymagający dużej koncentracji zabieg. Dlatego też
występując naprzeciw ułatwieniom i dogodnością, w model 240
wbudowano specjalne części volvo,
ułatwiające manewry błyskawicznych skrętów w obie strony. Dzięki
czemu model celująco zdał egzamin i zaliczył stabilność auta w
ciężkich sytuacjach.Model powstał głównie z myślą o trasach skandynawskich, nie
było w planie wypuszczanie modeli na rynek Europejski. Niezawodne
hamulce, solidna budowa i trwała obudowa całości – taki zamysł
mieli konstruktorzy 240. Dziś, kiedy widzimy na ulicy ponad
trzydziestoletni pojazd narzekamy na jego przestarzałą i niezbyt
zgrabną sylwetkę. Ale trzeba zauważyć, że to model wozu
kultowego, ponadczasowego, który wyprzedza swoich rówieśników we
wszystkich dziedzinach, który nie ma sobie równych w testach i
badaniach bezpieczeństwa i stabilności. Nawet można powiedzieć
dosyć już przestarzałe, lekko zużyte i sporo wyeksploatowane części volvo są w stanie
dobrym i dającym wiele do myślenia.Szwedzkie samochody mogą świecić przykładem dla innych modeli
pod względem wysokiej jakości produkcji, trwałości i rzetelności
wykonania, cena nawet nie zraża klientów, bo za jakość wiadomo,
trzeba zapłacić. Model wyszedł z produkcji w sześciu wersjach i
każda cieszyła się ogromną popularnością, a każda różniła
się od siebie drobiazgami, ale szczegóły zawsze je łączyły.W 1977 roku, z okazji 50-lecia marki Volvo,
konstruktorzy stworzyli jubileuszowy model 244DL, który posiadał
automatyczną skrzynię biegów i klimatyzację. To okazało się być
przełomem w produkcji aut kultowych, dziś wiecznie młodych i wciąż
cieszących się sławą i będących na salonach nie jednej okładki
magazynu motoryzacyjnego.Wszystkie wersje dzięki wbudowaniu innowacyjnych części volvo, były autami komfortowymi, ale i drogimi. Kultowy
model szwedzkiej produkcji bije rekordy bezpieczeństwa w testach
międzynarodowych korporacji. Co dodaje dodatkowo plus i chwałę dla
tego konkretnego modelu.Ciekawostką jest fakt, że korporacja Volvo
jako jedna z pierwszych producentów na rynku międzynarodowym i na
całym świecie zaczęła prowadzić statystykę wypadków drogowych
z udziałem samochodów swojej produkcji. A to dało dodatkowe źródło
wiedzy dla konstruktorów, jak udoskonalać i poprawiać auta, aby w
przyszłości były niezawodne i jeszcze bardziej bezpieczne.
W sumie ja się akurat nie znam na mechanice i tak naprawdę całkiem niedawno mój samochód również mnie zaskoczył i zepsuł się w trakcie jazdy. Właśnie dlatego wiem, że w takiej sytuacji warto jest dzwonić po pomoc drogową http://pomoc-drogowa.katowice.pl/ aby zapewnić sobie profesjonalną pomoc na drodze.
OdpowiedzUsuń