czwartek, 18 października 2012

Koniec świetności Volvo?!

     
    Wielkie czasy i epoka sukcesu marki trwała bardzo długo. Z większą lub mniejszą sprzedażą, licznymi nagrodami i wystawami, pomyślnymi recenzjami i opiniami i przede wszystkim wielką popularnością aut na drogach – trwało to dosyć długo. Ale czy nadszedł już koniec produkcji i epoki bezpiecznych aut osobowych?Sprzedaż nowych samochodów w Europie spada, zwalnia sprzedaż zarówno aut nowych jak i używanych. Ogólna tendencja jest spadkowa i nie napawa producentów i dystrybutorów optymizmem. Najbardziej cierpią na tym producenci znanych i szanowanych marek, w tym oczywiście najpopularniejsza marka Volvo. Każdy, rzecz jasna, w jakiś sposób próbuje poradzić sobie ze spadkiem sprzedaży aut w Europie. Jedni wchodzą w układy, inni przeprowadzają fuzje, jeszcze inni ogłaszają swoją upadłość. Z innego rozwiązania skorzystała korporacja i zamknęła swoje fabryki na pewien czas, ograniczając tym samym produkcję. Przedstawiciele Volvo na rynek Europejski wydali oświadczenie, iż w dniach 29 października do 2 listopada fabryka w Szwecji zostaje zamknięta. Powodów było wiele takiej decyzji, jednak tymi które się przyczyniły do ostatecznego podjęcia decyzji o zamknięcia był spadek sprzedaży i zamówień na nowe auta. Pięciodniowa przerwa w produkcji ma być chwilowym przestojem i nie ma wpłynąć na stan zatrudnienia pracowników fabryki.Istnieje jednak inne rozwiązanie, które stosują przedstawiciele firmy w Polsce. Jeśli spada zainteresowanie samochodami, trzeba w jakiś sposób przyciągnąć klienta i zachęcić do zakupu produktu. I tu wprowadzono w salonach wiele ciekawych promocji. W taki sposób można zakupić w promocyjnych cenach części volvo, wiele innych gadżetów i dodatków. W ten sposób producenci mają nadzieję na zwiększenie sprzedaży, a przynajmniej na zatrzymanie istniejących już klientów marki. Swoje zabiegi wprowadzają także przedstawiciele handlowi, dodając różne dodatki i promocje do sprzedawanych aut używanych. Takie zabiegi marketingowe, mające na celu zwabienie klienta, prowadzą też niektóre serwisy autoryzowane, poprzez wymianę części volvo ma nowe lub używane w promocyjnych cenach, mają nadzieję, że klienci pojawią się w warsztatach serwisowanych, aniżeli zwykłych.Problem spadku zainteresowania marką dotyka nie tylko te korporację, problem spotkał się też z innymi wielkimi wyjadaczami rynku. Każdy ma swoje sposoby na walkę ze spadkiem, który wynikać może z istniejącego na rynku kryzysu, a nie spadkiem zainteresowania czy jakością sprzedawanych aut. Jedne z chwytów marketingowych mogą przynieść efekt, inne zaś być może pogłębią jeszcze bardziej spadek popularności. Jednak wydaje się, że pomysł ze sprzedażą części volvo w cenach promocyjnych jest strzałem w dziesiątkę. Bo auta jak się psuły kiedyś, tak psuć się będą dziś, a szansa w mniejszych cenach na części to szansa na wzrost sprzedaży wielkich korporacji samochodowych.

1 komentarz:

  1. Nigdy jakoś się nad tym nie zastanawiałam i dla mnie w głównej mierze liczy się bezpieczeństwo jazdy. Dziś już wiem, że jak coś to zawsze mogę liczyć na pomoc drogową https://pomocdrogowa.tychy.pl/ i to jest moim zdaniem bardzo dobre rozwiązanie dla każdego.

    OdpowiedzUsuń