O elektrycznym samochodzie, zdalnie sterowanym i nie
wymagającym nakładów paliwowych już kiedyś pisaliśmy. W skrócie
ku przypomnieniu wspomnę, że elektryczne Volvo
ma stać się przełomem w dziedzinie motoryzacji.Dziś sprawdzane
są jego warunki, przystosowanie do jezdni, stan techniczny. Jeżeli
ktoś twierdzi, że bez paliwa, żadne auto nie pojedzie to jest w
wielkim błędzie. To reformacja motoryzacyjna, owszem trochę to
potrwa zanim wypromuje się to auto, ale już sprawdzane są jego
walory i możliwości. Tym razem testowane auto w warunkach zimowych.Elektryczne C30 wystawiono na działanie warunków zimowych,
czyli tych trudnych i niebezpiecznych, aby sprawdzić czy
samochód zasilany baterią będzie działał nawet w niskich
temperaturach i przejmującym zimnie. Auta z napędem elektrycznym są
bardziej narażone na problemy techniczne w trakcie użytkowania w
trudnych warunkach zimowych, dlatego też, elektryczne C30 poddano
dodatkowym rygorystycznym testom, aby mieć całkowitą pewność o
jego niezawodności. Jak się okazało na początku, żadne części volvo nie zawiodły i stan techniczny oceniono jako dobry.
Wymagania firmy co do wszystkich modeli są takie same, przed
wprowadzeniem auta na rynek, każde musi przejść szereg badań i
testów sprawdzających jego wytrzymałość, stan techniczny i
bezpieczeństwo. Zatem ten przypadek nie jest odosobniony."Musimy zapewnić, że elektryczne C30 działa w sposób
prawidłowy zarówno podczas jazdy, postoju jak i ładowania w
różnych warunkach, od normalnych po bardzo zimne lub ciepłe.
Północna Szwecja jest więc idealnym miejscem do przeprowadzenia
badań w ujemnych temperaturach", mówi Lennart Stegland,
dyrektor działu samochodów specjalnych w Volvo
Cars. Pod badania trafiły wszystkie elementy składowe, jednak te
którym przyglądano się najbardziej to układ chłodzący i
grzewczy oraz działanie klimatyzacji. Z uwagi na to, że jest to
model w pełni elektryczny, może stać się przyczyną do usterek i
niedociągnięć w czasie oddziaływania na nie minusowych
temperatur. Tego właśnie konstruktorzy chcieli uniknąć.Elektryczne C30 dzięki swoim specjalistycznym zastosowaniom i
części volvo stworzyło
rozwiązanie bardzo komfortowe i nowoczesne. Wygodne wnętrze nawet
podczas wysokich mrozów, żadnego wpływu na ładowanie baterii,
brak spięć i niemożliwości zapłonu – auto elektryczne nie ma
żadnych wad technicznych. Klimatyzacja działająca w układzie
samochodu, chłodzona jest wodą, a zatem ważne było zabezpieczenie
układów przed zamarzaniem. Dzięki specjalistycznym i innowacyjnym
rozwiązaniom uniknięto tego problemu i do systemów chłodniczych
mróz nie dociera. Dodatkowe zastosowanie części volvo sprawiło rozwiązanie problemu zapłonu i
odpalania. Nie zacina się, nie szwankuje i zawsze jest w pełni
sprawny.Testy sprawdzające przystosowanie elektrycznego C30 zdały
egzamin na wysokie noty, a warunki atmosferyczne okazały się nie
groźne dla układów chłodzenia i klimatyzacji. Zatem szerokiej
drogi i ciepłych mrozów!
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz