piątek, 28 grudnia 2012

Volvo na kole podbiegunowym.

To już ponad 85 lat minęło od pierwszej fabryki aut osobowych w Szwecji. W zimnym i siarczystym skandynawskim Państwie latami tworzyła się historia motoryzacji. Solidne, charakterystyczne i bezpieczne auta pomału podbijały rynek Europy i Ameryki.Popularność samochodów szwedzkiego pochodzenia spowodowały powstawanie licznych salonów samochodowych, autoryzowanych salonów i serwisów, tworzyły się kluby sympatyków i pasjonatów marki.Dziś Volvo to potęga motoryzacji, która nadal się rozwija i poszerza swoje horyzonty.Szwecja to klimat kojarzący się z ogólnym zimnem, surowym polarnym klimatem, mrozem i śniegiem. Dlatego nie powinno dziwić, że w niektórych modelach odnaleźć można taki sam zimny i surowy klimat sylwetki. Gallivare, to małe miasteczko nieopodal koła podbiegunowego,w którym powstał właśnie nowy salon samochodowy tejże marki. To salon najdalej wysunięty na biegun północny, niespełna 4 godziny drogi samochodem do domu św. Mikołaja w Laponii. A ponieważ zimne klimaty to i zimny wystrój i charakter, równie zimne i solidne części volvo sprzedawane w salonie to budująca harmonia stylu i dobrego technicznego zacięcia. Niespełna kilka tygodni po oficjalnym otwarciu salonu, sprzedano już ponad 10 tysięcy modeli marki. Wynik i zainteresowanie jest imponujące. Zwłaszcza biorąc pod uwagę wielkość miasteczka i niewielką gęstość zaludnienia.Samochody opuszczające licznie salon podbiegunowy muszą cechować się charakterystycznymi walorami i cechami. Przede wszystkim muszą stawić czoła trudnym warunkom klimatycznym. Codzienność to mróz poniżej 30 stopni Celsjusza, a zatem ważne aby paliwo czy diesel nie zamarzał. A arktyczne warunki wcale nie odstraszają zwolenników Diesla. Przy użyciu odpowiednich części volvo i regularnych przeglądów, zamarznięcie takiego paliwa jest mało prawdopodobne. Mieszkańcy miasteczka, którzy używają tego typu pojazdów znaleźli sposób na wysokie mrozy i problemy z zapłonem. Przy domach instalowane są gniazdka elektryczne, a samochody wyposażone są w niewielkie elektryczne grzałki, które przez całą noc ogrzewają jednostkę napędową. Podgrzewane fotele i kierownica, elektrycznie podgrzewana szyba czołowa oraz ogrzewanie postojowe to kolejne elementy, na które chętnie decydują się miejscowi klienci. To dobre rozwiązanie i mało kontrowersyjne.Jak widać w każdych warunkach marka Volvo radzi sobie z zapłonem i stanem technicznym aut produkowanych. Ale co się dziwić, w końcu ich domem są kraje skandynawskie, w których powszechnością są właśnie twarde warunki. W Polsce zaś, prawdopodobnie ciężko byłoby przestawić się na taki tryb pracy auta.Produkowane także w Szwecji i eksportowane na tereny odległe części do volvo, spełniają swoją funkcję i przynależność w warunkach typowo zimowych. A ponieważ technika idzie ostro do przodu, nie ma już żadnego problemu dla producentów aut osobowych wytworzyć coś, co pomoże w walce z niskimi temperaturami chroniąc jednocześnie nasze ulubione autka.Przykład koła podbiegunowego pokazuje, że nie ważne w jakich warunkach atmosferycznych jeździmy samochodem, ważne aby spełniało ono swoje podstawowe funkcje. Ma być piękny, komfortowy i bezpieczny, nawet na terenach wiecznej zimy, a specjalistyczne części volvo zrobią już za nas całą brudną robotę.Gdy spojrzymy na klimat północnej Szwecji, okaże się, że nasza zima wcale nie jest taka zła. Ponieważ Szwedzi wiedzą o mrozie naprawdę wiele, może dlatego tak łatwo przychodzi im konstruowanie samochodów, w których wnętrza są ciepłe już kilkanaście sekund po uruchomieniu silnika.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz