To już ponad 85 lat minęło od pierwszej fabryki
aut osobowych w Szwecji. W zimnym i siarczystym skandynawskim
Państwie latami tworzyła się historia motoryzacji. Solidne,
charakterystyczne i bezpieczne auta pomału podbijały rynek Europy i
Ameryki.Popularność samochodów szwedzkiego pochodzenia
spowodowały powstawanie licznych salonów samochodowych,
autoryzowanych salonów i serwisów, tworzyły się kluby sympatyków
i pasjonatów marki.Dziś Volvo
to potęga motoryzacji, która nadal się rozwija i poszerza
swoje horyzonty.Szwecja to klimat kojarzący się z ogólnym
zimnem, surowym polarnym klimatem, mrozem i śniegiem. Dlatego nie
powinno dziwić, że w niektórych modelach odnaleźć można taki
sam zimny i surowy klimat sylwetki. Gallivare, to małe miasteczko
nieopodal koła podbiegunowego,w którym powstał właśnie nowy
salon samochodowy tejże marki. To salon najdalej wysunięty na
biegun północny, niespełna 4 godziny drogi samochodem do domu św.
Mikołaja w Laponii. A ponieważ zimne klimaty to i zimny wystrój i
charakter, równie zimne i solidne części volvo sprzedawane w salonie to budująca harmonia stylu i
dobrego technicznego zacięcia. Niespełna kilka tygodni po
oficjalnym otwarciu salonu, sprzedano już ponad 10 tysięcy modeli
marki. Wynik i zainteresowanie jest imponujące. Zwłaszcza biorąc
pod uwagę wielkość miasteczka i niewielką gęstość zaludnienia.Samochody opuszczające licznie salon podbiegunowy
muszą cechować się charakterystycznymi walorami i cechami. Przede
wszystkim muszą stawić czoła trudnym warunkom klimatycznym.
Codzienność to mróz poniżej 30 stopni Celsjusza, a zatem ważne
aby paliwo czy diesel nie zamarzał. A arktyczne warunki wcale nie
odstraszają zwolenników Diesla. Przy użyciu odpowiednich części volvo i regularnych przeglądów, zamarznięcie takiego
paliwa jest mało prawdopodobne. Mieszkańcy miasteczka, którzy
używają tego typu pojazdów znaleźli sposób na wysokie mrozy i
problemy z zapłonem. Przy domach instalowane są gniazdka
elektryczne, a samochody wyposażone są w niewielkie elektryczne
grzałki, które przez całą noc ogrzewają jednostkę napędową.
Podgrzewane fotele i kierownica, elektrycznie podgrzewana szyba
czołowa oraz ogrzewanie postojowe to kolejne elementy, na które
chętnie decydują się miejscowi klienci. To dobre rozwiązanie i
mało kontrowersyjne.Jak widać w każdych warunkach marka Volvo
radzi sobie z zapłonem i stanem technicznym aut produkowanych. Ale
co się dziwić, w końcu ich domem są kraje skandynawskie, w
których powszechnością są właśnie twarde warunki. W Polsce zaś,
prawdopodobnie ciężko byłoby przestawić się na taki tryb pracy
auta.Produkowane także w Szwecji i eksportowane na
tereny odległe części do volvo,
spełniają swoją funkcję i przynależność w warunkach typowo
zimowych. A ponieważ technika idzie ostro do przodu, nie ma już
żadnego problemu dla producentów aut osobowych wytworzyć coś, co
pomoże w walce z niskimi temperaturami chroniąc jednocześnie nasze
ulubione autka.Przykład koła podbiegunowego pokazuje, że nie
ważne w jakich warunkach atmosferycznych jeździmy samochodem, ważne
aby spełniało ono swoje podstawowe funkcje. Ma być piękny,
komfortowy i bezpieczny, nawet na terenach wiecznej zimy, a
specjalistyczne części volvo
zrobią już za nas całą brudną robotę.Gdy spojrzymy na klimat północnej
Szwecji, okaże się, że nasza zima wcale nie jest taka zła.
Ponieważ Szwedzi wiedzą o mrozie naprawdę wiele, może dlatego tak
łatwo przychodzi im konstruowanie samochodów, w których wnętrza
są ciepłe już kilkanaście sekund po uruchomieniu silnika.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz