sobota, 8 grudnia 2012

Volvo i transport ciężki.

         W branży motoryzacyjnej, to co stoi na pierwszym miejscu, to wydajność samochodów, cena i wygląd. Marki nieustannie prześcigają się w nowościach, dodatkach i nowych modelach, wszystko aby być numerem jeden na arenie międzynarodowej. W autach osobowych różnie to wygląda, jednak to w czym Volvo jest bezdyskusyjnie na pierwszym miejscu to transport ciężki. Wiosną tego roku wprowadzono na rynek flagowy model FH16 przeznaczony do transportu ciężkiego. Połączenie dużej mocy, pełnej sprawności w ruchu drogowym i oczywiście niezawodnej techniki, postawiło markę w czołówce producentów aut ciężkich.Celem stworzonego modelu było zaatakowanie i zreformowanie transportu ciężkiego poprzez poprawę osiągów, uzyskanie najlepszej ekonomiki paliwowej i wydajności pracy. Mimo zwiększenia mocy silnika, udało się zachować poziom zużycia paliwa z poprzednich modeli. Części volvo, w tym przypadku mocniejsze i do typowego transportu ciężkiego, stały się numerem jeden w dziedzinie techniki.Model FH16 skonstruowano do konkretnej grupy odbiorców. Podstawowymi są przewoźnicy jeżdżący 25 – metrowymi zestawami o dopuszczalnej masie całkowitej do 60 ton, ale w grupie odbiorców mieszczą się także firmy eksploatujące swój tabor w ekstremalnie trudnych warunkach i położeniu terenu. Inne grupy być może też skorzystałyby z mocy pojazdu, jednak w niektórych przypadkach byłaby ona nieużyteczna i poszła na zmarnowanie. Volvo FH16 to także mocne silniki wykorzystywane do tradycyjnych ciężkich ciągników siodłowo – balastowych wykorzystywanych w przewożeniu ładunków nienormatywnych. Używając silnika w modelu FH16, używamy także mocnych i solidnych, sprawdzonych i przetestowanych części volvo mających zastosowanie w przeładowaniu mocy. Transport ciężki charakteryzuje się zarówno niższym kosztem, jak i zużyciem paliwa w przeliczeniu na tonę przetransportowanego ładunku, co jest korzystnei dla firmy transportowej, i dla środowiska. Dlatego takie zastosowanie ma miejsce w modelu FH16.Nowy model ciężarowy stworzono z myślą o najcięższych i najbardziej wymagających zadaniach transportowych. Posiada napęd 16 litrowy i silnik o mocy 600 KM. Siedmiobiegowa automatyczna skrzynia biegów wyposażona w przekładnię hydrokinetyczną. Nie bez powodu zastosowano taką konfigurację. Zapewnia ona bowiem łagodne ruszanie i tym samym zwiększa zawartość przy małych prędkościach. Dodatkowo na dłuższych trasach zapewnia szybkość i turbodoładowanie.W nowym silniku zastosowano turbosprężarkę z chłodzeniem powietrza doładowującego i zaworem upustu spalin, dzięki zastosowaniu części do volvo uzyskano najniższy w historii poziom spalania paliwa. Większa wydajność spalania, mniejsze zużycie paliwa to niewątpliwie rewolucja w transporcie ciężkim, ale nie bez przyczyny zastosowana w tym przypadku. Skoro FH16 ma być numerem jeden, musi czymś powalać swoich rywali. Tym razem robi to nie tylko mocą i silnikiem, ale także wysoką ekonomiką wydajności.W połączeniu ze zorganizowanymi systemami rozdzielczymi, dużą mocą i nowoczesną techniką z ekonomicznym spalaniem, model transportowy jest bez wątpienia konkurencyjny dla innych firm. Przy okazji zastosowania części volvo, udowodniono, że ma on swoje zasady i niezbite dowody na atrakcyjność i przydatność w branży budowlanej.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz