W branży motoryzacyjnej,
to co stoi na pierwszym miejscu, to wydajność samochodów, cena i
wygląd. Marki nieustannie prześcigają się w nowościach,
dodatkach i nowych modelach, wszystko aby być numerem jeden na
arenie międzynarodowej. W autach osobowych różnie to wygląda,
jednak to w czym Volvo jest
bezdyskusyjnie na pierwszym miejscu to transport ciężki. Wiosną
tego roku wprowadzono na rynek flagowy model FH16 przeznaczony do
transportu ciężkiego. Połączenie dużej mocy, pełnej sprawności
w ruchu drogowym i oczywiście niezawodnej techniki, postawiło markę
w czołówce producentów aut ciężkich.Celem stworzonego modelu
było zaatakowanie i zreformowanie transportu ciężkiego poprzez
poprawę osiągów, uzyskanie najlepszej ekonomiki paliwowej i
wydajności pracy. Mimo zwiększenia mocy silnika, udało się
zachować poziom zużycia paliwa z poprzednich modeli. Części volvo, w tym przypadku mocniejsze i do typowego transportu
ciężkiego, stały się numerem jeden w dziedzinie techniki.Model FH16 skonstruowano
do konkretnej grupy odbiorców. Podstawowymi są przewoźnicy
jeżdżący 25 – metrowymi zestawami o dopuszczalnej masie
całkowitej do 60 ton, ale w grupie odbiorców mieszczą się także
firmy eksploatujące swój tabor w ekstremalnie trudnych
warunkach i położeniu terenu. Inne grupy być może też
skorzystałyby z mocy pojazdu, jednak w niektórych przypadkach
byłaby ona nieużyteczna i poszła na zmarnowanie. Volvo
FH16 to także mocne silniki wykorzystywane do tradycyjnych ciężkich
ciągników siodłowo – balastowych wykorzystywanych w przewożeniu
ładunków nienormatywnych. Używając silnika w modelu FH16, używamy
także mocnych i solidnych, sprawdzonych i przetestowanych części volvo mających zastosowanie w przeładowaniu mocy.
Transport ciężki charakteryzuje się zarówno niższym kosztem, jak
i zużyciem paliwa w przeliczeniu na tonę przetransportowanego
ładunku, co jest korzystnei dla firmy transportowej, i dla
środowiska. Dlatego takie zastosowanie ma miejsce w modelu FH16.Nowy model ciężarowy
stworzono z myślą o najcięższych i najbardziej wymagających
zadaniach transportowych. Posiada napęd 16 litrowy i silnik o mocy
600 KM. Siedmiobiegowa automatyczna skrzynia biegów wyposażona w przekładnię hydrokinetyczną. Nie bez powodu zastosowano taką
konfigurację. Zapewnia ona bowiem łagodne ruszanie i tym samym
zwiększa zawartość przy małych prędkościach. Dodatkowo na
dłuższych trasach zapewnia szybkość i turbodoładowanie.W nowym silniku
zastosowano turbosprężarkę z chłodzeniem powietrza doładowującego
i zaworem upustu spalin, dzięki zastosowaniu części do volvo uzyskano najniższy w historii poziom spalania
paliwa. Większa wydajność spalania, mniejsze zużycie paliwa to
niewątpliwie rewolucja w transporcie ciężkim, ale nie bez
przyczyny zastosowana w tym przypadku. Skoro FH16 ma być numerem
jeden, musi czymś powalać swoich rywali. Tym razem robi to nie
tylko mocą i silnikiem, ale także wysoką ekonomiką wydajności.W połączeniu ze
zorganizowanymi systemami rozdzielczymi, dużą mocą i
nowoczesną techniką z ekonomicznym spalaniem, model transportowy
jest bez wątpienia konkurencyjny dla innych firm. Przy okazji
zastosowania części volvo,
udowodniono, że ma on swoje zasady i niezbite dowody na atrakcyjność
i przydatność w branży budowlanej.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz