wtorek, 20 listopada 2012

Kampania reklamowa i promocja Volvo.

           Sposobów na promocję i kreowanie nowego wizerunku marki jest wiele. Czy to poprzez kampanię reklamową, czy poprzez promocyjne ceny lub specjalne dodatki do wyposażenia standardowego.Producenci w dziedzinie motoryzacji mają wiele sposobów na skuteczną reklamę i dotarcie do klienta. Jedną z najpopularniejszych i chyba tych najbardziej docierających jest oczywiście reklama w każdym nośniku i przekazie. Jedną z takich kampanii przeprowadziło Volvo, promując swój szlagierowy model XC60, a cała kampania trwała od maja do sierpnia bieżącego roku. Jaki był jej sukces i jakie odniosło to rezultaty?Celem kampanii reklamowej była prezentacja modelu, a zwłaszcza zastosowanej w nim najnowszej technologii City Safety. System bardzo pomocny i wydaje się skuteczny. Polega na tym, że przy użyciu czujnika laserowego wbudowanego w górną część szyby monitoruje ruch przed samochodem. I na wypadek, gdyby kierowca nie zdążył zahamować przed przeszkodą, samochód wyposażony w ten system, sam automatycznie zahamuje unikając zderzenia. Coś nowego i coś zdecydowanie dobrego. Dzięki czujnikom i zastosowaniu nowych części volvo, ma on przyszłość w dziedzinie motoryzacji.Co tak naprawdę daje system City Safety? A no bardzo wiele. Ponieważ kierowca na drodze ma zawsze wiele czynników rozpraszających jego uwagę i refleks nie zawsze może zadziałać na czas, system redukuje takie zagrożenia do minimum. Zwiększając tym samym poziom samochodu i stan jego bezpieczeństwa. To duży plus dla wyposażenia. Ale nic nie przejdzie, bez rozgłosu, dlatego też postawiono na ogromną kampanię reklamową mającą na celu rozpowszechnienie owego systemu. A przy okazji promować można inne atrybuty marki takie jak na przykład rewelacyjne i niezawodne części volvo.Twórcy kampanii, planując ją od podstaw, postawili na promocję urody pojazdu i podkreślenie jego walorów estetycznych i oczywiście jego bezpieczeństwo. A ponieważ, model XC60 to perełka w gamie produktów marki, trzeba o nią szczególnie zadbać i jak to się potocznie mówi „wylansować”. Kampania promocyjna sięgnęła wszystkie nośniki informacji w całym kraju. Działania promocyjne prowadzono zarówno w mediach lokalnych, jak i na antenie ogólnopolskiej. Chociaż głównymi kanałami komunikacyjnymi były telewizja i radio, to dużą robotę wykonały jednostronicowe reklamy w kolorowych magazynach – zarówno w tygodnikach, dziennikach jak i pismach kobiecych i typowo branżowych. Do tego dodano bilbordy cyfrowe w Internecie i na portalach społecznościowych. Jak widać kampania ogromna, bo celem jej było dotarcie do każdego klienta z osobna, tego co nie ogląda telewizji i tego który tylko słucha radia. Nawet do tego, co nie używa żadnej prasy, a wzrok jego kieruje i tak na ogromne bilbordy sponsorowane w dużych miastach. Taka kampania zawsze znajduje ogromny oddźwięk wśród społeczeństwa.Oprócz promowania nowego systemu i kontroli bezpieczeństwa, pod ostrzał poszły także inne dodatki i unowocześnienia w marce. A głównie postanowiono trochę wypromować uniwersalne części volvo. Dlaczego by nie uderzyć w klienta z ogromną siłą z całym swoim asortymentem? Taką taktykę obrała właśnie nasza marka.Na wyniki kampanii zapewne jeszcze trzeba trochę poczekać, ale konstruktorzy przewidują, że już na początku przyszłego roku, będą dostępne pierwsze analizy sprzedaży i raporty z kampanii. Wówczas będziemy znali efekty wielkiego bumu reklamowego. Oby okazał się ogromnym sukcesem. Bądź co bądź Volvo zasługuje na dużo więcej, niż tylko reklama.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz