Sposobów na promocję i kreowanie nowego wizerunku
marki jest wiele. Czy to poprzez kampanię reklamową, czy poprzez
promocyjne ceny lub specjalne dodatki do wyposażenia standardowego.Producenci w dziedzinie motoryzacji mają wiele sposobów na
skuteczną reklamę i dotarcie do klienta. Jedną z
najpopularniejszych i chyba tych najbardziej docierających jest
oczywiście reklama w każdym nośniku i przekazie. Jedną z takich
kampanii przeprowadziło Volvo,
promując swój szlagierowy model XC60, a cała kampania trwała od
maja do sierpnia bieżącego roku. Jaki był jej sukces i jakie
odniosło to rezultaty?Celem kampanii reklamowej była prezentacja modelu, a zwłaszcza
zastosowanej w nim najnowszej technologii City Safety. System
bardzo pomocny i wydaje się skuteczny. Polega na tym, że przy
użyciu czujnika laserowego wbudowanego w górną część szyby
monitoruje ruch przed samochodem. I na wypadek, gdyby kierowca nie
zdążył zahamować przed przeszkodą, samochód wyposażony w ten
system, sam automatycznie zahamuje unikając zderzenia. Coś nowego i
coś zdecydowanie dobrego. Dzięki czujnikom i zastosowaniu
nowych części volvo, ma on
przyszłość w dziedzinie motoryzacji.Co tak naprawdę daje system City Safety? A no bardzo wiele.
Ponieważ kierowca na drodze ma zawsze wiele czynników
rozpraszających jego uwagę i refleks nie zawsze może zadziałać
na czas, system redukuje takie zagrożenia do minimum. Zwiększając
tym samym poziom samochodu i stan jego bezpieczeństwa. To duży plus
dla wyposażenia. Ale nic nie przejdzie, bez rozgłosu, dlatego też
postawiono na ogromną kampanię reklamową mającą na celu
rozpowszechnienie owego systemu. A przy okazji promować można inne
atrybuty marki takie jak na przykład rewelacyjne i niezawodne części volvo.Twórcy kampanii, planując ją od podstaw, postawili na promocję
urody pojazdu i podkreślenie jego walorów estetycznych i
oczywiście jego bezpieczeństwo. A ponieważ, model XC60 to perełka
w gamie produktów marki, trzeba o nią szczególnie zadbać i jak to
się potocznie mówi „wylansować”. Kampania promocyjna sięgnęła
wszystkie nośniki informacji w całym kraju. Działania promocyjne
prowadzono zarówno w mediach lokalnych, jak i na antenie
ogólnopolskiej. Chociaż głównymi kanałami komunikacyjnymi były
telewizja i radio, to dużą robotę wykonały jednostronicowe
reklamy w kolorowych magazynach – zarówno w tygodnikach,
dziennikach jak i pismach kobiecych i typowo branżowych. Do tego
dodano bilbordy cyfrowe w Internecie i na portalach
społecznościowych. Jak widać kampania ogromna, bo celem jej było
dotarcie do każdego klienta z osobna, tego co nie ogląda telewizji
i tego który tylko słucha radia. Nawet do tego, co nie używa
żadnej prasy, a wzrok jego kieruje i tak na ogromne bilbordy
sponsorowane w dużych miastach. Taka kampania zawsze znajduje
ogromny oddźwięk wśród społeczeństwa.Oprócz promowania nowego systemu i kontroli bezpieczeństwa, pod
ostrzał poszły także inne dodatki i unowocześnienia w marce. A
głównie postanowiono trochę wypromować uniwersalne części volvo. Dlaczego by nie uderzyć w klienta z ogromną siłą
z całym swoim asortymentem? Taką taktykę obrała właśnie nasza
marka.Na wyniki kampanii zapewne jeszcze trzeba trochę poczekać, ale
konstruktorzy przewidują, że już na początku przyszłego roku,
będą dostępne pierwsze analizy sprzedaży i raporty z
kampanii. Wówczas będziemy znali efekty wielkiego bumu reklamowego.
Oby okazał się ogromnym sukcesem. Bądź co bądź Volvo
zasługuje na dużo więcej, niż tylko reklama.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz