Rok 2011
obfitował w wiele wydarzeń, zarówno historycznych jak i
ekonomicznych. Wahania wskaźników zatrudnienia, wysoka stopa
bezrobocia, migracje społeczeństwa w krajach Europy i Unii
Europejskiej. Gorąca fala kryzysu i w każdym kraju inne nastroje
społeczne. Każdy kraj inaczej przyjął spadek gospodarczy i falę
zagrożeń społecznych. Ile krajów, tyle metod radzenia sobie ze
złym poziomem gospodarczym. Zatrzymajmy się przez chwilę przy
kraju niezwykle bogatym, którego wydawać by się mogło, że żadne
bezrobocie ani kryzys ekonomiczny nie dosięgał.„Wzrost
gospodarczy jest wysoki, finanse publiczne mamy silne, spada
bezrobocie. To daje nam przestrzeń do reform”. Szwecja umie radzić
sobie z takimi sprawami, co bardzo widocznie przekłada się na
przemysł i produkcję w branży motoryzacyjnej. Szwedzi doskonale
wiedzą jak zarządzać swoimi aktywami i rozwijać międzynarodową
produkcję. Dziś Volvo
to potęga na rynku światowym.Niegdyś
marka weszła w spółkę z firmą Mitsubishi. Japońska marka słynie
z produkcji doskonałych samochodów o charakterze sportowym.
Pewnego razu losy dwóch marek splątały się w jedno, a z ich
połączenia i wspólnych działań powstało nowe dzieło, do dziś
charakterystyczne i rozpoznawalne na rynku – model V40. Bliźniacza
wersja Mitsubishi Carisma nie wiele odbiega od swojego brata. Poza
tym, że posiada w swoim wyposażeniu oryginalne części volvo, wyprodukowane w rodzimym kraju.
Wspólna płyta podłogowa, te same jednostki napędowe powstałe w
jednej fabryce. Niestety to co psuje wizerunek to wysoka awaryjność
pojazdu i niska jakość wykonania. Bywa i tak.Już
w 2004 roku model V40 zyskał ogromną popularność. Cechował się
atrakcyjną stylistyką z bogato wyposażonym wnętrzem, dobre i
solidne jednostki napędowe i to co jest rzeczą najważniejszą –
wysoki poziom bezpieczeństwa, ale to już dziwić nie powinno. Do
tego dochodzą jeszcze atrakcyjne ceny jak na tamte czasy i za taki
sportowy model. Niewątpliwie przyciągało to wielu klientów.
Części volvo
wymienne i nieszkodliwe dla środowiska również zyskały wysoką
popularność.Pomimo
wysokiej popularności i ogromnej wówczas produkcji, niosło to za
sobą wiele skutków ubocznych. Ponieważ zaczęto produkcję na
skalę masową, wiadomo, że spadła jakość i spadły standardy
produkcji. Teraz części volvo i modele szły już na tzw.
masówkę, a nie jakość i wydajność pojazdu. Bo skoro
produkujemy dla mas, nie będziemy zważać na jego jakość czy
zastosowanie. Ma być dużo, nie koniecznie dobrej jakości. Szybko
rozniosła się fama felernego wyposażenia i tandetnego wykończenia.
Liczne reklamacje i złe oceny dały producentom do myślenia. Marka
się z biegiem lat wybroniła. Co chwilę przeprowadzano wiele
modernizacji i usprawnień, aż pod koniec 2009 roku model V40
doprowadzono do stanu niemalże idealnego. Niestety spadek
popularności i zainteresowania modelem znacznie obniżył koszta
produkcji i zakupów. Coraz mniej chętnych, coraz mniejsza
produkcja, aż wreszcie zaprzestano produkować nawet te
zmodernizowane modele V40.To
co pozostało w miarę dobre z produkcji to części do volvo, przenoszone z wielu modeli
do innych. Zachowano ich wysoką jakość i zapotrzebowanie na
produkcję. I pomimo tego, że niegdyś model cieszył się ogromną
popularnością, a poprzez swoje liczne wady z czasem znalazł
więcej przeciwników niż zwolenników, to jednak zapamiętamy go
jako fajny sportowy model bliźniaczy marki japońskiej. Coś innego
zawsze zostaje w pamięci.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz