piątek, 16 listopada 2012

Kultowy szwedzki design na rynku światowym.

       Kiedy pomyślimy o skandynawskim rynku zbytu i jego światowej produkcji, od razu przychodzi na myśl ogromna korporacja motoryzacyjna i marka Volvo, ale jest także wielki olbrzym w branży produkcyjnej, a mianowicie sieć Ikea. Znana i rozpowszechniona już chyba w każdym kraju w Europie jak i na rynku amerykańskim. To, co stanowi fenomen tych dwóch branży, to wysoka wydajność, ogromna produkcja na rynek międzynarodowy i wciąż rosnąca popularność. Do tego to, co się tam robi, jest dobre i nie zalicza się do powszechnej tandety.Ponieważ w podwojonej mocy siła, oba konsorcja postanowiły połączyć swoje siły i stworzyć coś nietypowego, aby jeszcze bardziej wyjść naprzeciw potrzebom klienta. W sierpniu 2012 roku Ikea i marka motoryzacyjna przeprowadziły wspólną akcję „Dni Szwedzkiego Wzornictwa”. Akcja miała na celu promowanie skandynawskiej szkoły designu i przybliżenie jej najlepszych cech swoim klientom i zdobycie nowych odbiorców.Szwedzkie wzornictwo widzimy na co dzień w wyposażeniu wnętrza pojazdów. Wiele modeli to typowe odwzorowanie cech charakterystycznych tego kraju. Nawet techniczne sprawy, takie jak części volvo, tworzone są zgodnie ze swoistą techniką i szkołą designu. Jakość szwedzkich produktów, ich funkcjonalność i styl można w sklepach Ikea sprawdzać na co dzień. A dzięki akcji będzie można odnaleźć dodatkowe cechy i co większa, odnaleźć je także w projekcie Volvo, modelu V40. Organizatorzy akcji zorganizowali wówczas wiele zabaw i konkursów z nagrodami, aby zachęcić klientów do udziału w akcji. Nagrodą główną był oczywiście model V40, który zwycięzca mógł urządzić po swojemu w myśl hasła „Ty tu urządzisz”, a także bony i karty upominkowe Ikea o wartości blisko 10 tysięcy złotych.Akcja cieszyła się ogromną popularnością, zwłaszcza, że obie produkcje wyszły do klientów z podaniem ręki. Przedstawiciele rozmawiali z odbiorcami, pokazywali, pozwalali dotykać, sprawdzać i zadawać pytania.Szwedzkie wzornictwo to oczywiście piękno stylu i funkcjonalność. Ale ze Skandynawii można czerpać także głęboką wiedzę dotyczącą zrównoważonego rozwoju. W przypadku projektowania produktów oznacza to poszukiwanie rozwiązań, które sprawią, ze produkt nie tylko podczas jego produkcji czy dystrybucji, ale także podczas użytkowania przez klienta, nie będzie wywierał negatywnego wpływu na środowisko naturalne.Części volvo, choć stanowią składnią część działu technicznego, tym razem stały się częścią projektu i wzornictwa skandynawskiego. Pokazano, że takie jak te, żadna inna marka nie posiada. Niepowtarzalny wygląd, styl i dobry materiał.Akcja wzornictwa trwała cały miesiąc i cieszyła się ogromnym zainteresowaniem. Można stwierdzić, że osiągnięto sukces, gdyż wiele klientów nabyło znaczną część oferowanych produktów zarówno w sklepie Ikea, jak i znaleźli się zdobywcy i nabywcy modelu V40, który zresztą podczas tej akcji był promowany. Dużą popularnością cieszyły się także osobne części volvo, które klienci mogli nabywać w ramach promocji i oferty dodatkowej.Czy warto organizować takie akcje promujące i zachwalające produkt? Jak widać tak, ale pamiętać trzeba, że nie można zbytnio przesadzić z marketingiem i za bardzo nie narzucić się nowemu klientowi. Oby więcej takich akcji!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz